hai cu leușteanul!

Par défaut

cert e că oamenilor le place să respecte obiceiurile, să ducă tradiția mai departe, oricum și oriunde. azi mi-am confirmat încă o dată că nici nu e necesar să ai habar ce semnifică un anume ritual, atâta timp cât toată lumea o face. nu m-a trăsnit ideea asta din senin, ci pentru că în seara asta am văzut-o pe bunica mea cu un braț mare de leuștean. da, leuștean. nici n-am apucat să mă întreb care-i rostul, că mă trezesc cu ea la picioarele mele, maturându-mi calea. eheeee, mai știi!? întrebată fiind ce semnificație are gestul, mi-a rostit un simplu: « habar n-am, dar cred că-i de bine. bunica mea făcea la fel ». acum c-o fi, că n-o fi, las în voia sorții ce se va întâmpla cu mine în viitorul apropiat. totuși, noroc că există « profesorul nostru preferat-google »(conform unui domn care ne-a prezentat sediul televiziunii române). cică leușteanul are proprietăți apotropaice și simbolizează, printre altele înnoire, întinerire, primenire. undeva am citit că este și un bun afrodisiac, dar mă îndoiesc că bunică-mea are scopuri din astea nașpa*moment de amuzament*. toate ca toate, dar noi, ăștia de la sate, păstrăm tradiția vie și suntem chiar mândri de ea.

Une réponse "

  1. treditie inseamna perpetuare si vointa de a lupta pentru pastrarea unor obiceiuri stavechi care la un moment dat probabil ca te-au marcat sau poate te vor impresiona in viitor. este bine de stiut ca unele ritualuri pe care le aveau stamosii nostri s-au rasfrant asupra noastra iar noi, chiar daca nu pastram toate detaliile, incercam sa le adaptam vremurilor de acum

Laisser un commentaire

