Modul în care vorbești te reprezintă

Par défaut

Sau cel puțin asta cred eu. Și nu mă refer aici la a ÎNCERCA să te exprimi într-un anumit  mod pentru a părea superior celorlați, ci la modul tău NATURAL de a vorbi, pe care ulterior l-ai modelat prin ceea ce ai auzit la părinții tăi sau la profesori sau la prieteni. Întotdeauna m-am gândit de ce le este așa de greu unora să se schimbe și am aflat punându-mă în pielea lor. Și eu simt nevoia de schimbări, dar mi-e frică să nu apară efectul a ceva forțat sau prea brusc, pentru că apoi eforturile mele sau ale celorlați vor fi percepute ca amuzante, iar subiectul va fi considerat « chinuit » de micile lui imperfecțiuni existențiale. Ar fi ciudat ca o persoană pe care ai cunoscut-o într-un fel, vorbind într-un fel, să apară a doua zi cu un cu totul alt mod de a aborda problema, adoptând un limbaj artificial, exagerat sau bombastic. Ok, recunosc că într-un cerc restrâns de prieteni poți folosi argoul într-o măsură mai mică sau mai mare, termeni de jargon sau chiar românismele alea pe care eu de obicei le critic. Modul de a vorbi spune enorm despre o persoană, despre mediul ei social, educație, a ei și chiar a părinților, despre anturajul din care face parte sau genul de muzică preferat (vezi situația maneliștilor), cărți preferate etc. etc. Eu nu spun că ai mei au fost și sunt niște oameni culți care vorbesc întotdeuna conform prevederilor DOOM, ci din contră. Tot ceea ce contează este faptul că își conștientizează greșelile și mă înțeleg atunci când le atrag atenția. Metoda « leului datorat pentru greșeli de exprimare » este foarte eficientă și v-o recomand. Este amuzantă și foarte benefică, mai ales când ești în criză de bani și ai nevoie de lucruri vitale. Nici eu nu sunt perfectă și nici nu cred că voi fi, dar îmi iau niște repere după care mă ghidez. Nu știu cum sunt înțelese părerile mele, dar sper că au ajuns cu bine la cine trebuie.

Laisser un commentaire

