O plimbărică.

Par défaut

Ştiti că vorbeam eu de o excursie planificată înaintea planificării, anulată înaintea anulării, deci varză? Ei bine, ea s-a transformat într-o plimbare (că nu pot s-o numesc altfel) laConstanţa, într-o zi cu soare, pe 5 iunie. Deci eu simt că plec 3 luni în excursie, atâta tam-tam se face, atâta se discută, se pune la punct chiar şi ţinuta, chiloţi nu-ştiu- de- care, rochie nu-ştiu-cum, clamă verde în vârful pletei. E absurd. Serios! Singura chestie care sună bine din această “excursie” e filmul 3D la care o să mă duc, în loc să mă plimb prin mall, holbâdu-mă la câte chestii aş putea să-mi cumpăr dacă aş avea bani. Şi ca să  nu credeţi că vă mint, iată procesul verbal pe care tata a trebuit să-l semneze, ca să nu-mi fie compromis viitorul într-o singură zi din care pierzi jumate pe drum, un sfert la popasuri pentru vomităcioşi şi încă două ore oprindu-te să-ţi legi şireturile (sorry, n-am alt exemplu):

  • “Vor avea o ţinută vestimentară adecvată unei excursii la mare (pantaloni subţiri/rochie de vară, încălţăminte comodă şi uşoară-exclus pantofii-, pălărie sau şapcă, ochelari de soare, o geacă subţire)”- asta e tot? păi, aş putea de exemplu să port ochelari de soare rooooz şi papuuuuuci? Pot? Deci, mama, te rog să iei la cunoştinţă cum mă îmbraci în “excursie”!
  • “În mijlocul de transport vor avea un comportament decent, respectând regulile unei călătorii civilizate.”-să trăiţi!
  • “Nu-şi vor schimba locurile decât cu aprobarea însoţitorului.”-Pot să respir şi eu din când în când, sau trebuie să cer voie? Sau poate vreau să-mi şterg nasul. Nu m-ar mira să îmi fie confiscate şerveţelele.
  • “La oprire , nimeni nu va coborâ decât cu aprobare şi însoţitor şi doar prin faţa autocarului.”- iată ceva abstract: În caz de se va coborî prin spate, şoferul, într-un moment de rătăcire, te-ar putea călca pe cap cu autobuzul, vei zace într-o baltă de sânge, iar ceilalţi te vor întreba:”eşti bine?”
  • “Nimeni nu va părăsi grupul decât cu aprobarea şefului de grup şi a cadrului didactic.”-Adică, dacă ai nevoie la toaletă în timpul drumului şi nu poţi cere la toaletă, având în vedere împrejurările şi, ajuns la destinaţie observi o toaletă, nu te vei năpusti direct, mai întâi trebuie să faci o cerere scrisă, exact ca aia de motivare a absenţelor şi după, dacă nu e prea târziu…
  • “Nu se va alerga, îmbrânci, îmbulzi, nu se va vorbi tare, zgomotos, nu se vor atinge exponatele în locurile care se vor vizita.”- Noooh, trebuia să ni se spună asta! La câţi cleptomani avem în jur, s-ar putea să ramână muzeul fără exponate.
  • “Traversările se vor face numai prin locuri marcate, în grup, sub supravegherea însoţitorului.”-inclusiv traversarea unor momente dificile pentru care va exista un spaţiu marcat:”a se suferi în linişte aici, interzis fumatul, încearcă un whisky”
  • “Nu se vor practica jocuri periculoase sau riscante, în nicio împrejurare.”-ca de exemplu, încercarea de a o cuceri pe Mioara sau de ai ridica rochia de vară menţionată la punctul 1, joc cu consecinţe grave şi pentru ea şi pentru inculpat, care s-ar putea alege cu două palme şi un şut în fund, un foc de tabără aprins în mijlocul autobuzului, inundarea cu “izvorul minunilor” sau “dorna” pe care s-ar putea să ai voie să le iei, jocuri de noroc în care să pierzi toţi banii pentru intrări la muzee,soldate cu obligaţia însoţitoarelor de a-ţi plăti şi ţie, săracu’, biletul.
  • “Nu se va intra în apa mării decât cu aprobarea cadrelor didactice însoţitoare.”-subliniez “apa mării”, deci dacă vezi o băltoacă micuţă, care nu prezintă risc de înec, poţi face o baie, că doar n-ai fost degeaba la mare.
  • “Se va anunţa imediat orice indispoziţie fizică, orice absent din grup, orice act de indisciplină.”-adică să ne pârâm la fiecare doi paşi:”doamnaaaa, Mircea mi-a furat umbrelaaa!”,”doamnaaaa, cineva mi-a pus îngheţată pe rochie” şi după, anchetă de juma’ de oră în mijlocul drumului. Eu nu înteleg cu indispoziţia fizică…adică, să zicem, spre exemplu că o fată are “o problemă” în ziua aia, trebuie să îi zică însoţitorului? Ca să o ajute cu ce?
  • “Este interzis consumul oricăror băuturi alcoolice;”-cu excepţia apei, cu care te poţi îmbăta oricum, oricând, dacă vrei să pari beat. Şi nu ştiu de ce dau la tot pasul de oameni care par beţi tot timpul.
  • “Este interzis fumatul.”-păi şi cum, băieţii de la a 11-a vor sta aşa, neafumaţi? Dacă ar şti ei asta, s-ar lipsi de excursie.
  • “Vor fi evitate locurile publice interzise minorilor.”-asta-i super tare. Există locuri PUBLICE interzise minorilor? Oricum, nu cred că va vrea cineva un souvenir dintr-un sexshop şi nici nu va vrea să vadă un film 3X în 3D.
  • “Orice nevoie personală sau discomfort va fi anunţat imediat cadrului didactic.”-cum vă spuneam, dacă vrei la toaletă, strigi în gura mare în autobuz, sau ceri o pungă în cazul în care eşti unul dintre vomităcioşi. Ca să rezolvi cu micul-dejun şi să faci loc pentru tot ce vei înfuleca laConstanţa.
  • “Nu vor intra în discuţii cu persoane necunoscute şi nu vor părăsi grupul cu acestea;”-fetelor, aveţi timp destul să vă măritaţi, dar evitaţi ziua de 5 iunie. Ştiu că ăştia din Constanţa sunt frumoşi şi bronzaţi, dar eu n-o să am rochie de nuntă în excursie în caz de îşi găseşte vreuna jumătatea. Sau poate veţi fi linguşite cu o bombonică.

Urmează semnatura nefericitului elev într-un tabel şi a fericitului părinte care va scăpa de el o zi întreagă pentru doar câteva/câţiva zeci de lei. Dar au omis atâtea chestii pe care nu mai am timp să le enumăr şi care-mi vin în mintea strălucită! Şi cum de nu s-a pomenit nimic de “Satul de vacanţă” unde unii îşi pot găsi sfârşitul dânsu-se în maşinuţe?

"

  1. Georgiana, pt voi poate fi o gluma, dar profesorii raspund de voi. De aceea…daca va doriti sa plecati in aceasta formula, trebuie sa respectati niste reguli. In orice caz…distractie placuta. Sunt convinsa ca va fi foarte frumos si ca vei scrie despre asta.

    • stiu ca e ceva serios, dar noi trebuie sa facem haz de regulile acestea, chiar daca le vom respecta, pentru ca trebuie sa le respectam. Multumim! voi scrie about…

  2. Luati voi la misto chestia asta,dar sa stii ca nu e ras.Si noi am fost tot in cls a9a in excursie,si pe drum s-a « pierdut » o colega,pentru care ne-am pierdut aproape 3 ore din excursie sa o cautam pe ea.Imagineaza-ti ce ar fi patit dna Anton daca ne-am fi intors fara ea?!

  3. Dumnezeu stie pe unde a fost.Am cautat-o in disperare peste tot orele alea: si pe plaja,si in cazinouri…era de negasit.Bine ca in final a aparut!

Laisser un commentaire

