D’ale lecturii şi lectorilor

Par défaut

E o leapşă primită din două părţi, deci le mulţumesc lui Oni şi doamnei profesoare de logică.

 

1.Când citiţi, pentru a marca locul unde aţi rămas cu lectura, folosiţi semne de carte sau îndoiţi pagina?
Dacă e de la bibliotecă, nu îndoi pagina (asta ca să par „de bon ton”), doar dacă sunt carţile mele.E bine de ştiut că mi-am făcut singură nişte semne da carte superbe din carton şi materiale textile de toate culorile (nu-mi merge scanner-ul :)) –cât de modestă pot fi !
2.Aţi primit, în ultimul timp o carte drept cadou şi, daca da, care a fost aceasta?

Nu am primit. Lumea consideră că nu e un cadou prea inspirat, din păcate, dar mi-ar plăcea să primesc 😀

3.Citiţi în baie?
Nu.

4.V-aţi gândit vreodată să scrieţi o carte şi, dacă da, care ar fi fost aceasta?
Da. M-am gândit să public un volum de poezie, dar nu prea-mi permit + că am nevoie de o recomandare din partea unui scriitor care să scrie ceva frumos despre cartea mea.

5.Ce credeţi despre colecţiile de carte de la noi?
Nu ştiu decât de cele promovate de ziarele pe care nu am chef să le enumăr acum. Le-aş fi cumpărat pe toate. Lasă…la primul salariu, îmi cumpăr o bibliotecă întreagă de cărţi.

6.Care este cartea preferată?

Depinde de perioadă. Descopăr mereu cărţi care-mi plac parcă mai mult decât fostele preferate.Am citit recent „Scrisoare de dragoste” de Drumeş şi am vrut imediat să le citesc şi pe celelalte, adică „Invitaţie la vals” (care seamănă izbitor cu prima) şi ”Elevul Dima dintr-a şaptea”
7.Vă place să recitiţi unele cărţi şi care ar fi acestea?

La filme funcţionează efectul revizionării. La cărţi cred că nu. M-aş plictisi teribil.
8.Ce părere aţi avea despre o întâlnire cu autorii cărţilor pe care le apreciaţi şi ce le-aţi spune?

M-aş fi întâlnit cu Drumeş, dar a murit prin 1982. I-aş fi zis că există şi finaluri fericite pentru că probabil nu a aflat asta. Dacă l-aş fi întâlnit pe J.D.Saliger, i-aş reproşa că foloseşte prea mult „zău că da”, „zău că nu”, „zău că era”, „zău că am crezut”, ”zău că am auzit” ş.a. în „De veghe în lanul de secară”.
9.Vă place să discutaţi despre ceea ce citiţi şi cu cine?
Aş vrea să discut, dar nu prea am cu cine. Am încercat cu colega de bancă.N-am reuşit. Cred că va termina peste doi ani „Scrisoare de dragoste”.
10.Care sunt motivele care vă determină să alegeţi o carte pe care să o citiţi?
Citesc pe bloguri diferite recomandări şi ţin cont şi de celebritatea cărţii sau a autorului.

11.Ce carte ar trebui trecută la “lectura obligatorie”?

Codul bunelor maniere

12.Care este locul preferat pentru lectură?
Camera mea, banca mea de pe rândul de la perete (în special în orele de curs plictisitoare) şi vara în aer liber.

13.Când citiţi ascultaţi muzică sau lecturaţi în linişte?
Ori citesc şi nu ascult muzică, ori ascult muzică şi nu citesc. Una din două, „a treia posibilitate fiind exclusă”.

14.Vi s-a întâmplat să citiţi cărţi în format electronic?
Am încercat „Jocul cu margelele de sticlă”- Hermann Hesse, dar după 10 pagini m-a luat durerea de cap şi am renunţat.Am apucat să-mi dau seama că are caracter istoric, deci mi-ar fi plăcut.

15.Citiţi numai cărţi cumpărate sau şi pe cele care sunt împrumutate?
Citesc doar cărţi împrumutate de la Biliotecă, de la colegi sau de prin bibliotecile rudelor. Cum am zis, la primul salariu îmi cumpăr numai cărţi, de toţi banii.

Laisser un commentaire

