Un strop de literatură română…

Par défaut

Zilele-astea mi-a venit aşa un chef de citit exagerat. Ţinta: operele consacrate ale lui Demetru Demetrescu Buzău sau Urmuz…Cum adică cine este ăsta ? E autorul care a scris cele mai de nedescifrat opere literare şi care s-a sinucis la nu ştiu câţi ani ca să aibă o moarte originală.Şi trebuie să recunosc că au fost primele chestii pe care le-am citit şi din care n-am înţeles nimic nimic nimic.E genul de autor pe care îl poţi citi zile întregi fără să ai habar de ce vrea să zică. Spre exemplu, în « Pâlnia şi Stamate »,personajul feminin este o pâlnie….chiar una ruginită ! În « Ïsmail şi Turnavitu » n-am putut să-mi dau seama care e personajul feminin pentru că primul, Ïsmail, se transformase într-un bidon, iar Turnavitu într-un borcan, care borcan reprezenta de fapt un întreg Univers cuprins într-un spaţiu foarte mic.Şi culmea…pe internet nu există nici măcar o interpretare a lui Urmuz, probabil pentru că nimeni nu a reuşit să o facă. Oare ar putea cineva, vreodată, să publice o carte de comentarii privind operele lui Urmuz ?…Mă îndoiesc….ok. pa.

Laisser un commentaire

